top of page
En stylad bostad i brf Verket Rosendal, bilden föreställer ett stylat, snyggt inrett och mysigt sovrum med mycket textilier och jordnära färger. Bilden visar gardiner i taket, rislampa, svarta sängbord, flowerpot, ullpläd och kudde från byon.

De flesta av oss tar en dusch innan en dejt, dammsuger hemma första gången svärmor kommer på besök eller tvättar bilen innan vi ska sälja den. Vi vill helt enkelt visa oss från vår bästa sida.


På samma sätt fungerar styling. En bostad som är ren, undanplockad och väl avvägt möblerad med fina detaljer som förhöjer det unika i bostaden, levande växter och anpassad belysning påverkar människor på medvetna och omedvetna sätt. Att sälja en bostad är för många den största affären i livet och slutpriset kan skilja med många tusenlappar som påverkar din livskvalitet i lång tid. När du tar hjälp med styling tar du hjälp med marknadsföring, precis som företag gör när de står inför en stor affär eller lansering. En bra stylist gör en grundlig eftersökning av målgruppen och anpassar stylingen därefter, till exempel värdesätter en ung förstagångsköpare ofta annat än det äldre paret, och den nyblivna familjen lockas i sin tur av något annat.


Detta vet en duktig stylist och anpassar och framhäver rätt möjligheter i just din bostad för aktuella målgrupper. Det finns en myt hos många att människor inte behöver se en möblerad eller "fin" lägenhet utan att de flesta kan köpa på planritning. Och absolut, det är självklart en del som kan det, men enligt mig tappar en sådan inställning möjligheten att påverka människor så att man kommer från köparens marknad och marknadspris = vad givna kvadratmeter anses värda till att skapa ett "vill ha begär" som går utöver det rationella tänkandet.


En mjuk matta, ljuset från en solstråle som träffar en vacker bukett på köksbordet, lukten av färska örter och välbäddade, ordnade sängar och kanske ett vackert stilleben - vi vet tillräckligt mycket om hjärnan för att inse att omgivningen spelar an på våra känslor.


Rannsakar du dig själv har du säkert stått i flinghyllan på matvaruaffären och fingrat på en speciell müsli, för stunden omedveten om att du utsattes för ett reklambudskap för just den för ett par dagar sedan.


Missa inte möjligheten att låta psykologin i försäljning och marknadsföring jobba för dig vid försäljningen av din bostad. Kontakta oss så hittar vi en lösning för just din bostad!


Förra veckan färdigställde vi på Case Interiör två nya fina visningslägenheter i Nordrs Skiffertornet här i Uppsala. Att inreda nyproduktion från grunden är både otroligt roligt och samtidigt lite utmanande. När grunden är så ny, med alla räta linjer och ordning och reda kan det lätt kännas stelt och opersonligt. För att få en nyproducerad lägenhet att kännas mysig är därför ett tips att blanda in lite secondhandfynd i allt det nya. Och som vanligt, för att få en hemtrevlig känsla i nyproduktion gäller det att jobba med textilier, belysning och naturmaterial.

Här kommer några bilder från en av lägenheterna, 2 rok på plan 10.

Foton av YTAcreative


Vem älskar inte att fynda secondhand? För oss är det en stor del av vår inköpsrutin och det är övervägande del av vår inredning i stylingprojekt som är begagnad. Här kommer några av de senaste fynden!

En underbar väggljusstake för 20 kr från Återbruket i Uppsala

2 slitna Ivarskåp som fått ny färg, Jotun Statement Red. Håll utkik på Instagram för att se dem i styling inom kort. Även dessa från Återbruket för 30(!) Kr styck.

Denna Pilaster dupe som betsades mörk tror jag kostade 20 kr den med!

Och så favoriterna, 2 Klintefåtöljer via Marketplace! Läder och krom kan jag inte se mig mätt på😊 Fler fynd kommer, har du något favoritsecondhandköp?

bottom of page